• СЕНСОРНІ КІМНАТИ

    Казковий світ сенсорної кімнати створюється за рахунок використання незвичайних світлових елементів, які створюють у дітей відчуття присутності в комфортному, безпечному, чарівному світі.

    У квітні 2016 року в будинку дитини «Сонечко», завдяки нашому другу з Німеччини, Роберту Айденшинк була відкрита перша сенсорна кімната, а у липні 2019, при  підтримці Німецького товариства з міжнародного співробітництва GIZ, була відкрита друга.

    СЕНСОРНА КІМНАТА – це організоване особливим чином навколишнє середовище, що складається з великої кількості різного виду стимулів, які впливають на органи зору, слуху, нюху, тактильні і вестибулярні канали, що дозволяє оптимально реалізувати фізичний, психічний і соціальний потенціал дітей.

  • Незалежно від віку, рівня розвитку та стану здоров’я, кожен наш малюк може потрапити  до чарівної казки в сенсорної кімнаті, де головною метою є збереження та зміцнення психофізичного, емоційного здоров’я за рахунок мультисенсорного середовища.

    Завдяки методу, розробленому Джин Айріс (JeanAyres), в роботі з дітьми з ДЦП використовуються такі елементи сенсорної кімнати, як сухий басейн, сенсорна доріжка, пуфик комфорт та крісло Трансформер. Дані елементи допомагають знизити м’язовий тонус та дають можливість відчути себе у просторі.  З дітьми з затримкою психофізичного розвитку проводиться корекційна робота, що спрямована на симуляцію розвитку сенсорної сфери за допомогою колони з бульбашками, ігрового панно та піску. Для дітей з  порушеннями розвитку емоційно-вольової та комунікативної сфер використовуються прилад динамічної заливки світла, робота з піском, сухий басейн та музичний центр з метою зняття психоемоційного навантаження та проявів тривожного стану та страху. Використовуючи музичний центр, сухий басейн, панно «Зоряне небо», безпечний оптоволоконний пучок, ігрове панно для дітей з порушенням соціальних форм поведінки ми розвиваємо здібності до емоційної регуляції власної поведінки, тренування процесів гальмування та збудливості, необхідних при підвищеній збудливості і агресивності дитини.

    Для того, щоб привернути та підтримувати увагу дітей ми використовуємо зорове та звукове середовище. За рахунок світлооптичних та звукових ефектів ми стимулюємо зорові та слухові аналізатори, стимулюємо рухову активність та дослідницький інтерес, що дозволяє ширше дитині пізнати світ.

    Музичний центр допомагає нашим малятам навчитися позитивно реагувати на оточуючий світ, знайомить з різноманітними музичними творами. Прослуховування класичних етюдів, звуків природи підсилюють слухове сприйняття, тонізують центральну нервову систему.

    Відчуваючи вібрацію колони з бульбашками та сприймаючи зміну кольорів,у дітей розвивається увага,  сенсорні канали, зокрема тактильні відчуття (за рахунок вібрації колони), а також відбувається симуляція мовного розвитку.

    При взаємодії з приладом динамічної заливки світла (типу проектора), з світловим проектором «Mathmos» малеча може відчути себе у атмосфері чарівного світу  та створити позитивну емоційно забарвлену атмосферу, що допомагає розвити уяву, фантазію, уміння концентрувати свою увагу на «північному сяйві».

    Перебираючи волокна безпечного оптоволоконного пучка,тримаючи, обмотуючи навколо тіла, рук, спостерігаючи за їх рухами, зміні кольорів діти заспокоюються, розвивають увагу та фантазію.

  • Стимулювання зорових і тактильних аналізаторів, розвиток зорової координації та  формування уявлень про галактику ми здійснюємо за рахунок інтерактивного панно “Зоряне небо“, проектора зоряного неба «Starmaster».

  • За допомогою м’якого середовища наші діти можуть відчути додатковий  затишок, комфорт та безпеку. М’які засоби створюють умови для релаксації,емоційної рівноваги та психологічного комфорту.

    Сухий басейн використовуємо  як для релаксації, так і для активних ігор. Постійний контакт всієї поверхні тіла з кульками, що наповнюють басейн, дає можливість краще відчути своє тіло і  створює м’який масажний ефект, що забезпечує глибоку м’язову релаксацію. Тіло в басейні весь час має безпечну опору, що особливо важливо для дітей з руховими порушеннями.

  • Відпочиваючи на пуфах «Комфорт», «Острівці відпочинку»,у малечі відбувається тактильна стимуляція тих частин тіла, які стикаються з поверхнею. Гранули, що наповнюють пуфик, чинять легку масажну дію, сприяючи кращому розслабленню.

    Дитяче крісло “Трансформер” повторює форму тіла дитини, що сприяє фізичному та психічному розслабленню.

    Тактильне середовище  дозволяє дітям опанувати нові відчуття та розвинути тактильну чутливість, вчить координації.

    Граючись з ігровим панно, діти придумують ігровий сюжет, що розвиває уяву і фантазію дитини та знімають емоційне навантаження, обмацуючи деталі, дитина вчиться розрізняти різні властивості предметів.

  • Сенсорна доріжка для ніг дозволяє  впливати на рецептори стопи, розвиває тактильне сприйняття, координацію.

    Робота з піском благотворно впливає на психоемоційний стан наших вихованців. Працюючи з піском діти  розвивають фантазію, творчі здібності, дрібну моторику, стимулюємо розвиток мовлення.

  • Чарівний світ сенсорної кімнати не залишає байдужим нікого. Корекційнорозвивальна робота у сенсорній кімнаті позитивно впливає на фізичний, психічний і емоційний стан наших дітей. За роки використовування сенсорної кімнаті фахівці та близькі дорослі, відмічають покращення комунікації, взаємодії, підвищення пізнавальної, рухової активності та підвищення віри наших вихованців у власні сили.