• КІМНАТИ МОНТЕССОРІ-ТЕРАПІЇ

     

  • Перші роки життя, ранній і дошкільний вік, – дуже важливий період для всебічного розвитку дитини. І маленьким, і старшим дошкільнятам, і діткам з особливими потребами для всебічного розвитку потрібна можливість свободи вибору, самостійність, ініціативність.

    Саме тому, в Будинку дитини використовується метод Монтессорі-терапії, який сприяє всебічному розвитку дітей будь-якого віку і з будь-якими фізичними і інтелектуальними можливостями. 

  • Інтелектуальний розвиток дитини безпосередньо пов’язаний зі свободою дій і вибору. Тому за методикою Монтессорі дитина, потрапляючи в спеціально підготовлене середовище, сама обирає те, що їй потрібно. Монтессорі-середовище – це цілий світ, в якому перебуває дитина під час занять, наповнений сотнями цікавих для нього предметів і де дитині надається можливість свободи вибору пізнавальної діяльності.

  • З серпня 2017 року завдяки нашому другу з Німеччини Роберту Айденшинку в будинку дитини «Сонечко» відкрилася кімната Монтессорі-терапії. А у вересні, після перемоги в конкурсі соціальних проектів «Ми – це місто», відкрилася друга кімната. Ці кімнати  забезпечують умови для зосередженої роботи і розвитку самостійності дітей за методикою  Марії Монтессорі.

  • В кімнаті Монтессорі-терапії важливе місце займає зона навичок практичного життя. Тут знаходиться те, з чим дитина стикається в повсякденні – речі для прибирання, прання, нарізання їжі та ін. Від оволодіння навичками, які тут відпрацьовуються, багато в чому залежить успіх дитини в інтелектуальній роботі. Працюючи з цими побутовими приладами, діти розвивають контроль і координацію рухів, відповідальність, незалежність, впевненість, звичку працювати самостійно, здатність впорядковано думати, що досягається завдяки власному свідомому вибору діяльності. Діти дуже люблять працювати в цій зоні, так як тут все знайоме і відбувається в реальному житті.

  • Не менш важлива в Монтессорі-терапії зона сенсорного розвитку.
    Органи відчуття – око, ніс, рот, вухо, рука допомагають пізнавати оточуючий світ. Чуттєвий досвід дитини збагачується завдяки маніпуляціям з предметами – діти люблять торкатися, нюхати, пробувати на смак, а це дає поштовх до подальшого інтелектуального розвитку. М. Монтессорі зазначала: «Ніколи не кладіть у ваші думки те, чого не було у ваших руках» . Тільки через відчуття рук маленька дитина може зрозуміти такі ще абстрактні для неї поняття, як великий – маленький, круглий – квадратний, гладенький – шершавий, товстий – тонкий, холодний – гарячий…

  • Коли дитина вперше заходить до кабінету, вона бачить велике розмаїття матеріалів і їй важко зробити самостійний вибір. Та вже на другому-третьому занятті малюк розуміє, що всі матеріали викладені в певному порядку, все знаходиться на своєму місці завжди. І тоді він вже починає спокійно обирати  те, що потрібно йому саме зараз. Як результат – концентрація уваги, зосередженість.

  • Кімната Монтессорі-терапії – це  місце, де дитина відчуває себе впевненою, проявляє самостійність і незалежність. А Монтессорі-матеріали викликають і підтримують пізнавальний інтерес, формують у дитини позитивний досвід, який і стає стимулом для розвитку.