• Основною задачею реабілітаційної допомоги дітям з тяжкими множинними порушеннями розвитку – розвиток соціальних, життєвих навичок: навичок самообслуговування, навичок комунікації, навичок рухання, пересування (мобільності), тому що  таким діткам, незахищеним, майже повністю залежним від допомоги дорослих НАЙВАЖЛИВІШЕ В ЖИТТІ –  АДАПТУВАТИСЯ В СОЦІУМІ, БУТИ ПОТРІБНИМ І АКТИВНИМ ЧЛЕНОМ СУСПІЛЬСТВА.

    Сьогодні хочеться поділитися з Вами успіхами нашої дівчинки Злати.

    Декілька місяців тому міждисциплінарною командою була поставлена мета: навчити Злату їсти ложкою м’яку їжу (запіканку, омлет, кашу) та пити з чашки з мінімальною фізичною допомогою дорослого, навчити Злату розуміти звернену мову (прості фрази) і виконувати прості мовні інструкції: візьми ложку, зачерпни, ще, підніми чашку, пий, постав чашку, давай тарілку / ложку / чашку.

    Проблеми, з якими зіткнулася наша команда:

    • Злата не бере в руки ложку, чашку;
    • Злата давиться будь-якою їжею;
    • Злата не завжди розуміє звернену мову;

    Шлях до перших успіхів був досить тернистим. Дитині було важко вийти із «зони комфорту», сформувалася  певна харчова поведінка, але ми не здавалися:

    ПЕРШИЙ крок до успіху – сформувалася навичка пиття з горнятка. 

    ДРУГИЙ крок – навичка їсти с ложки рідку їжу за допомогою дорослого

    ТРЕТІЙ крок – сформувалася навичка утримувати ложку

    ЧЕТВЕРТИЙ крок – навичка зачерпувати їжу ложкою

    На сьогодні Злата:

    • готується до прийому їжі: радіє, з терпінням чекає;
    • вправно поводиться з ложкою: самостійно бере ложку, тримає її протягом всього годування, зачерпує, доносить до рота, збирає залишки їжі на підборідді;
    • їсть м’яку оформлену їжу (не перероблену блендером): котлетки, запіканки, терті на крупну терку овочі (свіжі/варені), тушковані овочі
    • тримає чашку, п’є, контролює ковтання, набирає стільки рідини, скільки може проковтнути (раніше часто захлиналася)

    А попереду нові цілі, нові завдання, з якими ми обов’язково будемо ділитися з Вами.

     

     

ПОДАРУНКИ ІЗ ПОКРОВКИНАВЧАЛЬНИЙ ІНТЕНСИВ «СТВОРЕННЯ ТА РЕАЛІЗАЦІЯ ПРОГРАМ РАННЬОГО ВТРУЧАННЯ НА ОСНОВІ МІЖНАРОДНОЇ КЛАСИФІКАЦІЇ ФУНКЦІОНУВАННЯ, ОБМЕЖЕННЯ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ТА ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ І ПІДЛІТКІВ (МКФ-ДП)»