Фізична реабілітація

  • Фізична реабілітація (від лат. rе – «повернення», halibis – «здатність») – це комплекс фізичних методів і вправ, направлених на відновлення втрачених або набуття нових фізичних навичок.

    Фізична реабілітація, як метод, входить до комплексної реабілітації, фахівець з фізичної реабілітації є членом міждисциплінарної команди, і тільки командний підхід в реабілітаційному процесі допомагає вирішенню проблемних питань дитини та її сім‘ї.

    Мета фізичної реабілітації:

    — пригнічення впливу патологічних процесів та нормалізація м’язового тонусу;

    — формування основних рухових функцій відповідно до еволюційного розвитку дитини;

    — сприяння формуванню навичок самообслуговування;

    -попередження виникнення вторинних явищ – контрактур, деформацій, та ін.;

    — навчання та консультування батьків, персоналу, які працюють з дитиною.

    Для встановлення реабілітаційного діагнозу та планування індивідуальної програми реабілітації використовуються такі види діагностики:

    1.Оцінка розвитку дитини за шкалою KID и RCDI-2000

    1. Оцінка великих моторних функцій GMFCS 88
    2. Класифікація функціонування верхніх кінцівок у дітей з ДЦП MACS
    3. Аналіз ходи у дітей з ДЦП
    4. Оцінка за шкалою м’язової спастичності Ашворта

    Після проведення діагностики складається індивідуальний план реабілітації, в якому методи фізичної реабілітації підбираються «під дитину».

    Фахівці з фізичної реабілітації застосовують кінезіотерапію (елементи Бобат-терапії, елементи PNF терапії, лікування положенням).

    Кінезіотерапія (д.грец. «кінезіс» – рух та «терапія» – лікування) – це активні і пасивні рухи, але це не ЛФК з масажем.

    Для досягнення позитивного результату у наших дітей, використовується реабілітаційне обладнання (реабілітаційні крісла, вертикалізатори, спеціалізовані столи та стільці, спеціалізовані крісла колісні, саморобний Бобат-стіл), м’які допоміжні засоби (клиноподібні та U-подібні подушки, різноманітні м’ячі та фітболи, болстеры та укладки) та реабілітаційні іграшки. Більшість занять проходить на підлозі тому вона застеляється м’якими татамі-пазлами

    Фахівці з фізичної реабілітації  постійно підвищують свій рівень знань. Пройшли такі навчальні курси: базовий догляд дітей з важкими фізичними та розумовими вадами (2 послідовних курсу); нейрореабілітація в педіатрії (перша та друга частина); навчальний курс з підбору інвалідних візків. Беручи активну учать у науково-практичних конференціях

    На базі будинку дитини протягом останніх двох років проводила свої навчальні заняття Бобат-терапевт з Німеччини Урсула Ерлер. В нашому будинку дитини 240 дітей віком до 7 років, 40 дітей з інвалідністю (ДЦП, вроджена гідроцефалія, вроджені аномалії розвитку ЦНС, синдром Дауна та ін.), до 10% дітей в групі ризику з різними ступенями тяжкості ураження ЦНС, ортопедичної патології та ін.

    В наших планах на майбутнє вдосконалювати свої знання, навчання сертифікованим методикам реабілітації, придбання додаткового реабілітаційного обладнання. Вдосконалювати свої знання в паліативній допомозі дітям та їх родинам.