• Тривожність – стійка якість особистості. Якщо травмуючи ситуації повторюються часто, негативні фактори впливають на дитину на протязі тривалого часу, то невпевненість і занепокоєння набувають постійного характеру, що значно погіршує якість життя. Тривога , що є тимчасовим станом, становиться якістю особистості. Тривожність піддається корекції, її можна виміряти.

    Існує проста у використанні та обробці результатів методика діагностики тривожності, що включає спостереження (методика Роберта Річардсона Сірса). Дорослим потрібно обрати тільки ті якості (ознаки тривожності), які спостерігаються в поведінці дітей:

    1. Часто напружений, скутий.
    2. Часто гризе нігті. Смокче палець.
    3. Легко лякається.
    4. Надчутливий.
    5. Плаксивий.
    6. Часто агресивний.
    7. Уразливий.
    8. Нетерплячий, не може чекати.
    9. Легко червоніє, блідніє.
    10. Має труднощі в зосередженні, особливо в екстремальній ситуації.
    11. Метушливий, багато зайвих жестів.
    12. Пітніють руки.
    13. При безпосередньому спілкуванні важко включається в роботу.
    14. Надмірно голосно або надмірно тихо відповідає на питання.

    Обробка результатів

    1 – 4 ознаки – низька тривожність.

    5 – 6 ознак – виражена тривожність.

    7 і більше ознак – висока тривожність.

     

    Якщо у дитини виявили виражену або високу тривожність, то треба застосовувати спеціальні прийоми з її корекції, якщо потрібно – залучати спеціалістів щодо надання Вам допомоги. Проте, не треба забувати, що Ваша роль вирішальна в даному питанні.

     

    Рекомендації батькам щодо Профілактики агресивної поведінки дітей.

    Якщо дитина хоче вдарити.

    1. Не посміхайтеся.
    2. Перехопите його руки.
    3. Не показуйте роздратування.
    4. Припиняти нові спроби.
    5. Переведіть на діалог.
    6. Всі члени сім’ї повинні реагувати на агресію однаково.

    Якщо дитина хоче вкусити

    1. Поставте відкриту долоню.
    2. Повторювати при кожній спробі.
    3. Не дозволяти кусати інших.

     

    Пам’ятайте, саме Ваша життєва позиція формує світосприйняття Ваших дітей. Намагайтесь уникати помилок у вихованні, які можуть спровокувати тривожність у дитини:

    1. Постійні зауваження дітям. Діти мають право на свої помилки, які формують їх особистий досвід.
    2. Невіра в своїх дітей. Діти вміють набагато більше, ніж ми дозволяємо їм проявляти. Діти вчаться на прикладі тих людей, які їх оточують, а отже і на Вашому цінному для них досвіді.
    3. Почуття провини у батьків. Якщо щось в житті складається не за тим сценарієм, який Ви собі намалювали в своїй уяві, то це далеко не Ваша провина. Змініть сценарій, реальність така яка вона має бути!
    4. Ідеальна картинка своєї дитини. Ви хочете для своєї дитини найкращого, але дитина може мати і не зовсім ідеальні риси. Але це ні на мить не зменшує її цінності й значущості.
    5. Відсутність кордонів. Повага до власної дитини – ось що найважливіше в її житті!
    6. Зацикленість на дітях. Не треба класти на вівтар дитини своє життя. Діти потребують уваги, любові, але не жертв.
    7. Я не маю бути щасливою/им, все заради дітей. Відтворюючи досвід дорослих, діти мають оставатися щасливими, дивлячись на нещасливих близьких як на своє відображення в дзеркалі дитина може зняти посмішку зі свого обличчя. Плекайте щасливі миті, радійте разом з дітьми і світ буде яскравим і різнобарвним.
МАЛЮНКИ ДІТЕЙ – ЩО ВОНИ В СОБІ НЕСУТЬ? ЧАРІВНИЙ СВІТ МАЛЮНКААВТОМОБІЛЬ. “ЮСТИЦІЯ ДІТЯМ”